Jak jsme se v sobotu proběhli po brněnských podnicích a kde mají nejfotogeničtější limonády

Sobota ráno. Vyspinkaná do růžova se vrhám na poslední balení. Jedeme do Bratislavy. Na dva dny se to balí jedna radost.
Heslo balení: pohodlně a všechno, co má adjektivum běžecké.
Běžecké boty, běžecké legíny, běžecké čelenky, běžecké ponožky…

Snídaně v duchu mého jídelníčku posledních osmi dní. Pečená zelenina (lilek, cuketa, cibule), vařená řepa, vejce a hrst oříšků, které jsem slupla ještě než jsem je stihla vyfotit.

Nic fancy-pancy, jen to, co nám zbylo z večeře.
Carb-loading (česky sacharidová superkompenzace) bych vám ráda popsala podrobněji, přestože jsem v něm naprostý benjamin. Kdybych vám měla tento princip velice zjednodušeně přiblížit, jde o to, aby ve vašem těle došlo ke zvýšení glykogenových zásob. Před vytrvalostním výkonem tedy omezíte veškeré sacharidy a jíte jen stravu bohatou na tuky a bílkoviny. Pro lepší představu – jíte většinou jen maso, hodně zeleniny, vejce, žádné přílohy, žádné ovoce, žádné mléčné výrobky. Večer před závodem naopak zásobu sacharidů doplníte a díky tomu množství svalového glykogenu dosáhne maximálních hodnot. Nikdy předtím jsem podobné taktiky nezkoušela, ale po týdnu této stravy jsem se cítila skvěle. O tom, ale ještě někdy jindy a podrobněji, teď už na mě čekala Sandra venku.

Jedeme směr Brno a já se vás na Instagramu ptám, kam se vydat na jídlo v Brně. Radíte mi skvěle a my se Sandrou podnikáme takový malý brněnský bistro-kavárenský běh.

1. zastávka SOUL BISTRO
Usedáme do polo-zaplněného podniku, na kterém mě baví jeho atmosféra, žárovky a mech ve sklenicích. Brněnská pohoda na vás dýchne hned, jakmile trochu zmatení projdete dveřmi pod velkým nápisem Česká Televize Brno. Usedáme, objednáváme limonády, pokouším matcha limonádu bez cukru a v duchu se uklidňuju slovy „co-je-zelené-je-zdravé“. Všechno jde jako po másle. Slupnu pstruha s vynikající slzovkou (superpotravina – Bílá perla Východu), rozebíráme bratislavské plány a těšíme se. Kávu máme vyhlídnutou opodál.

2. zastávka SKØG

O tom jste už u mě slyšeli, ale Sandru jsem tam prostě musela vytáhnout. Po pár set metrech jsme na místě. Usedáme a začínají objednávky. Nejdřív si klasicky nemůžu vybrat, jakou limonádu si dám, tak se ptám. „Můžu se zeptat, která je nejlepší?“, milá slečna: „Mně chutná ta ibišková, nebo ještě máme novou, která není ani na lístku malinovo-růžovou…“ Chvíli mi to vrtá hlavou a pak ze mě bezmyšlenkovitě vypadne: „A která je nejfotogeničtějsí?“
Je to jasný. Objednávám citron-tymián a pravda, trochu se červenám :))

3. zastávka V Melounovém cukru

Tam jsme jednou s Johnim proseděli asi pět hodin, když jsme čekali na autobus do Prahy. Bylo horké léto a do nás padaly affogata (zmrzlina politá shotem espressa). Tentokrát se ale V Melounovém cukru nedalo skoro ani nadechnout. Asi jsou už sakra moc dobrý, nebo jsme prostě netrefili dobrý čas. Teď jsem si kávu objednala já a s kapkou našlehaného mandlového domácího mléka. Ňam! Na dorty jsem měla obrovskou chuť, ale to prostě nešlo, snad jindy. Nutno dodat, že jsme tenhle kavárenský ultramaraton zvládly během jedné hodiny padesáti sedmi minut. A pak jsme natěšeně pokračovali do Bratislavy.
Cestou necestou, polem nepolem…
A na to běžecké dobrodružství plné fotek, euforie, potu a nádherné promenády kolem Dunaje vás vezmu zítra, jo?

A ještě jedna otázka na tělo, mám tu někoho, kdo by chtěl začít běhat a nemůže se vykopat
Hlaste se v komentářích 🙂
View all comments
MY MAGIC FASHION
7 let před

Vybraly jste skvělé podniky! Je pravda, že toho v Brně v poslední době máme celkem dost skvělého, ale tyhle tři patří rozhodně mezi ty nejoblíbenější. V Melounovém cukru je neustále plná kavárna, čemuž se nedivím, ale vzhledem k celkem malému prostoru to často není úplně nejpohodlnější. Ale dorty mají nejlepší a celkově je to prostě skvělý místo, který už je bohužel dost profláklý :))

Simuška

Já patřím k těm, kteří se nemohou vykopat 😀 ikdyž se o to jednou za čas snažím, zatím mi to nevydrželo. A myslím, že na to že jsem v Brně už pár let, bych se měla stydět, že jsem ještě ani v jednom z těhle podniků nebyla.
Ať ti to běží a třeba se někdy potkáme v Brně.

BabetaRuns
7 let před

Terez, tak teda teď už fakt doufám, že nějaký středeční ráno půjdeš běhat s náma! 🙂

Veronika Tázlerová

V Melounovém cukru je moje nejmilejší brněnská kavárnička!:) Hned po první návštěvě jsem skočila do knohovny a přečetla si i tu krásnou knížku, abych měla další návštěvy zážitek kompletní:) A zrovna v sobotu jedu do Brna, už se nemůžu dočkat:)

Anna Stýblová
7 let před

Zdravím 🙂 Zrovna nedávno jsme byli s přítelem v Brně a narazili jsme taky na pár pěkných malých podniků. Na příští návštěvu se určitě nechám inspirovat 🙂
A k tomu běhání. Běhala jsem, loni, pak přišlo léto a pak zase škola a zima… prostě už jsem se k tomu znovu nedostala. A teď už je hezky, ale pořád jsem to nějak nezvládla, vzít ty boty a jít.

Daniela P
7 let před

Užasné tipy… a super fotky.

Lifestyle & beauty by Daniela

Jitka Šrůtková
7 let před

Jak já lituju, že Skog nebyl když jsem v Brně studovala…

S běháním začínám prakticky už rok. B3h jsem nesnášela a pak nějak díky tobě a tvým běžeckým fotkám z Norska začala. Chytlo mě to. V zimě jsem pak ořestala a teď začínám od začátku. Mám trochu problém vytrénovat vytrvalost. Zatím uběhnu tak 3km ale střídám běh-chůze. A ráda bych se dopracovala k více km a taky abych běžela vkuse :-). Takže já se hlásím, chystám deníček a tužku a ráda si nechám poradit od profíka.

Fajn večer měj. Jitka

Iva Skoloudova
7 let před

Ahoj, já bych strašně moc chtěla začít běhat,ráno před prací nebo po,ale vůbec se nedokážu dokopat a hlavně mi ty dlouhé tratě vůbec,ale vůbec nejdou a strašně se u toho trápím 🙁 největší paradox je,že hraju hokejbal a sprinty na max. mi nedělaj problém,ale jakmile mám v klidu běžet delší vzdálenost je semnou amen 🙁

k.
k.
7 let před

V Brně stojí za návštěvu ještě určitě Café Pilát, to je kouzelné místo, vždycky úplně zlatá obsluha a skvěle tam vaří. A potom Tři ocásci, není to teda nic uhlazeného, na někoho možná už příliš punk, ale pro mě je to s tím jejich nádobím "po babičce" a aktivististickým duchem srdcovka. Navíc tam mají vynikající veganská jídla, která často obměňují a vedle toho taky úžasné cupcake, dorty atd. Ale jinak jsem taky jako doma ve Skogu 🙂 A pak ještě Café Atlas, tam mají ten nejlepší hummus a baví mě ten design interiéru. V Brně je pořád co objevovat 🙂

Zuzana Hirnsalova

Tak já se teda hlásím 🙂

Dominika Belhová

Ahoj Terezko,
krásný článek. Jak nad tím tak přemýšlím…nic zásadního jsi nám vlastně neřekla a stejně mě to bavilo..😁😁😁
Jak ty to děláš?
K té otázce…já jsem vlastně věčný běžecký začátečník… Do svých 26ti let jsem neběhala ani za nic..radši bych si i autobus nechala ujet než abych kousek popoběhla…😇😁
Potom jsem začala chodit pravidelně do fitka a pro lepší účinnost jsem se vždy před tréninkem začala rozběhávat na páse. Začalo mě to bavit tak, až jsem časem postupně přešla jen na běhání na páse (podotýkám, že venku bych si ten autobus pořád nechala ujet..😁)
Ve fitku jsem běhala nejdřív 3…potom 8 a nakonec 12-15km.
Minulý rok jsem si říkala, že bych měla začít běhat venku, abych s sebou mohla brát i psa, který očividně potřebuje zhubnout…. No trvalo mi to asi 3/4 roku než jsem poprvé vylezla…he.
Nakonec jsem letos začala tak zlehka popobíhat venku se psem, ale zatím to není nic moc….a nevím, jak bych se přesvědčivě namotivovala…😳

Denisa Ivančinová

Ahoj Teri,
moje behanie je ako sínusoida. Aj po roku vždy mám pocit, že som vo fáze "začínania". Verím že sme tu viacerí, ktorí sa snažia prísť behaniu na kĺb :)) Takže sa hlásim do klubu!

Dominika Belhová
7 let před

Tak tohle je výstižné…:))

Jarmila Goldamerova

Ahoj Terez,
a díky za další důvod navštívit brzy Brno.
Máš-li nějakou další motivaci na běhání, tak sem s ní, jsem rozhodně předregistrovaná na Wingsforlife 2017.
A zítra Kari Traa Urban Training, doufám že budeš zregenerovaná a dorazíš 🙂
Hezké odpoledne
Jarmi

Georgie
7 let před

Skvělé brněnské tipy! Nekdy se tam chystám, tak navštívím! 🙂 hehe, já se dokopávám běhat a furt nějak ne. Ale zkouškový se blíží a k tomu budu potřebovat trochu pohybu, abych se nezbláznila, tak to chci využít! 🙂

Miška

Poslušně se hlásím, běhání se mi strašně líbí, tak snad někdy 😉

tripsandweekendactivities.wordpress.com

Podobné články
Would love your thoughts, please comment.x