Tatranské dobrodružství

Klimbáme se Pendolínem ve směru Praha a jsme spokojené jako nikdy. Vyhřáté od sluníčka – naskákaly tam takové ty rošťácké pihy na nose, vykrmené do sytosi – polechtaly jsme chuťové buňky, a to hned několikrát při variacích kuchařského dua v Grand Restaurant Kempinski, vylyžované – po několika letech jsme obě stály zase na lyžích a ten smích plný euforie a adrenalinu se rozléhá Tatrama ještě teď, zrelaxované z nejkrásnějšího SPA, ve kterém jsme kdy v životě byly, vyspinkané do růžova – protože ve Vysokých Tatrách se prostě spí úplně nejlíp. Ráno trochu svádíte boj sami se sebou, protože z poza těžkých tmavých záclon vykukuje sem tam sluníčko a tahá vás za víčka ven do hor, na čerstvý vzduch, na procházku ke Štrbskému plesu, na výlet na Lomnický štít. Sluníčko ale vždycky vyhrálo na plné čáře a my podle místních chytly ty z nejnádhernějších dní, které za poslední měsíce v Tatrách byly.

Příjemné uvítání

Nikdy jsem netušila, že by se dvoudenní výlet do Tater někdy zařadil do mých TOP10 světových destinací. A stalo se! Možná to bylo i tím, že jsme si to s Barunkou (mojí sestrou) neuvěřitelně užily a konečně jsme po pár letech měly jedna pro druhou moře času na nekonečné povídání a vyprávění – o minulosti, přítomnosti i budoucnosti. Nakonec jsme tento výlet vyhlásily za novou rodinnou tradici a příští rok se jede zcela určitě znovu 🙂

Babička nám nabalila mapu z roku 1978

Po deseti letech v Tatrách

Personál hotelu si vás bude rozmazlovat od prvního úsměvu à la „jsteTerezaSalte“ až do posledního „dovidenia“ a předáním obědového balíčku na cestu vlakem, který nás nejenže potěšil, ale připomněl, jak neuvěřitelně vynikající všechno v Kempinski je.

V pozadí Vivaldiho jemně vybíráme serpentiny a házíme na sebe s Baru pohledy plné nadšení a očekávání. Procestovaly jsme spolu půlku světa, ale vždycky je to neuvěřitelně vzrušující přijet na nové místo, do nového hotelu, otevřít dveře pokoje a nakouknout do koupelny. Takový náš malý rituál. Když má navíc hotel župany a papučky, víme, že máme vyhráno!

Grand Hotel Kempinski High Tatras
Máme nádherný pokoj s výhledem na ohromné a nádherné hory a Štrbské pleso, obrovskou koupelnu a z celého hotelu je cítit nádherná historie, pohoda a komfort. Už je nám jasné, že odtud se nám domů chtít jen tak nebude.

Necháváme si vyprávět zajímavou historii hotelu, kdy hotel byl přestavěn v době komunismu na léčebný dům Hviezdoslav a nádherné malby na stropech byly jednoduše zamalované bílou barvou. Když nám Štefan vypráví o romantických zásnubách při soukromé večeři ve věžičce, rozplýváme se a tak trochu zalitujeme, že už to obě máme za sebou… tak trochu! Stejně tak jako svatbu, která by byla v hotelu v Tatrách naprosto úchvatná. Novomanželský apartmán už jsme taktéž promeškaly, tak už snad jen zbývá ten prezidentský, který je asi desetkrát větší, než náš byt v Oslu…

Soukromá výřivka v Novomanželském apartmá

Prezidentské apartmá

Štrbské pleso

Jdeme se projít kolem Štrbského plesa a Slunce jako by nás vítalo do těch přenádherných Tater. Bořím se do hlubokého sněhu, když se sápu na nejlepší místo pro fotku a vzpomínáme, jak jsem jako osmiletá spadla cestou na housle do zamrzlé vykopané jámy v chodníku, která byla plná vody. Led křupnul a ségra mě čapla za ruku a drkotajíc zubama dovedla zpátky domů. A tak je to dodnes. I dneska mě hbitě vytáhla. Od toho jsou přece ségry, ne? 🙂

Gurmánský zážitek

Ti, kteří nás znají ví, že my, Kolářovic holky, jídlo zbožňujeme. Není se tedy čemu divit, že jsme na večeři náležitě natěšené. Nakonec jsme v Grand Restaurant strávily neuvěřitelných pár hodin plných nádherného vyprávění, vynikajícího vína a jídla – především pak Tortelloni plněné špenátem a ricottou! Tohle, když jednou ochutnáte, nikdy na tu chuť nezapomenete. Tak vynikající to je.

Už jsme skoro v Praze a já bych si ještě Barunku měla užít, než zítra odletím zpátky do Osla. Bůhvíkdy totiž se zase do Prahy dostanu. Snad brzo, protože jinak se mi bude neuvěřitelně a moc stejskat.

Vy se můžete těšit na další článek z našeho tatranského dobrodružství, protože ještě jsem vám nevyprávěla, jak jsme po několika letech zase lyžovaly, vydaly se na výlet do hor, snídaly hodiny a hodiny a relaxovaly v tom nejnádhernějším SPA na světě.

Krásný večer a naplánujte si nějaký pěkný výlet se svojí kamarádkou, sestrou, maminkou, či tetou. Je to paráda a uvidíte, jak si to neuvěřitelně užijete. A já se ptám:

Kam byste se nejradši vydali vy?
Máte nějaký vysněný hotel?

Těším se na Vaše komentáře,
View all comments
Kristynachd Maderová
9 let před

Vypadá to tam moc krásně! závidím!! A to byl nějaký press-trip nebo vůbec nemohu přijít na to, kde bereš tolik penízek na to vydávat se na tak krásné místa a už i letenka z osla do prahy je neuvěřitelně drahá :O

Tereza In Oslo

Děkuju, Kristý. Tatry jsou nádherné! Já myslím, že každý výlet blogerky je už tak trochu "press trip" 🙂 Píšeme o tom, co děláma, kde bydlíme, co jíme a jak se nám to líbí. Na vysvětlenou: v Norsku jsou obecně platy třikrát vyšší, než v ČR, takže je pro nás cestování mnohem levnější. Navíc náklady na živobytí v Norsku jsou rovněž třikrát vyšší, takže když cestujeme, tak trochu šetříme 🙂

A co se týká letenek: letenky do Prahy se dají vychytat. Páteční (tam) a nedělní (zpět) lety jsou tradičně ty nejdražší. Norwegian.com má ale nejnižší ceny na trhu a navíc si spoříme body, takže máme z každého dalšího letu našetřeno na další.

Tak krásný den a ať se pátek vydaří,

9 let před

V Tatrách jsem ještě nikdy nebyla, ale hotel a okolí vypadá úchvatně. 🙂

Reply to  S.

Já jsem byla asi před 10 lety a je to vážně nádhera! Byla jsem unešená přírodou, horama, vzduchem, milými lidmi. Rozhodně stojí za to!

Krásný den,

Tak to je nádhera 🙂 Hotel, článek i fotky 😀

Tereza Salte
Reply to  U Sedmikrásky

Děkuju 🙂 A krásný den přeji!

Jé takto je nádhera 🙂 Chtěla bych tam hned jet 🙂 Krásné fotky. 🙂

Tereza Salte
Reply to  A cup of Lucy

Děkuju Lucy 🙂 Je to ráj na zemi! Ta příroda 🙂

Krásný den,

9 let před

Ahoj Terezko, je pěkné si takhle vyrazit virtuálně vyrazit na výlet. Já navštívila Kempinski v Bratislavě a můžu říct, že z něj mám stejné zážitky jako Ty z toho v Tatrách! 🙂 Tatry mám na seznamu budoucích destinací, ale kde má člověk brát tolik času, že. navíc to není za rohem… Ale myslím, že chlapci nenápadně navrhnu, že jsme si už dlouho neudělali víkend jen sami pro sebe a daleko od všech a mrknu se po letenkách… 🙂

Měj se krásně a užívej. Přeju pohodový návrat do pracovního nasazení! Posílám moc pozdravů z Paříže.

Tereza

Daria Black
9 let před

Krása! Nádherné fotky! Wow!

Reply to  Daria Black

Děkuju 🙂 MOC!

Vaše TerezaInOslo

Podobné články
Would love your thoughts, please comment.x